Škoda Enyaq Coupé Технологии
Режими на шофиране и регулируемо шаси
Škoda Enyaq Coupé се предлага с функцията "Избор на режим на шофиране" като стандарт. Има 5 или 6 режима на шофиране в зависимост от версията. Версията с задно задвижване предлага следните режими: Eco, Comfort, Normal, Sport и Individual. Версията с пълно задвижване предлага също и режим Traction. Шофьорът може да използва "Избор на режим на шофиране", за да контролира не само реакцията на автомобила на педала на газта, но и наличния въртящ момент, максималната скорост, ефекта от електрическото управление на волана и интензивността на климатизацията.
В комбинация с допълнителната система Dynamic Chassis Control (DCC), избраният режим на шофиране ще повлияе и на настройките на шасито. DCC постоянно оценява текущата ситуация при шофиране и реагира, като регулира амортисьорите на всяко колело поотделно.
Škoda Enyaq Coupé Технологии
Задвижване на четири колела
С интелигентната си система 4×4, този SUV на Škoda е готов за всяко предизвикателство. Enyaq Coupé е отличен за шофиране по неравни пътища и чакъл. Системата за задвижване на четирите колела включва втори електрически мотор на предната ос, който осигурява 80 kW мощност и въртящ момент от 162 Nm.
Škoda Enyaq Coupé Технологии
Енергийно регенериране и спиране
Регенеративното спиране е процес, при който кинетичната енергия на превозното средство се преобразува в електрическа енергия, която след това се съхранява в акумулатор с високо напрежение. Регенеративното спиране използва ефективно енергията и помага за увеличаване на пробега на Enyaq Coupé, като частично зарежда акумулатора, докато колата е в движение.
Škoda Enyaq Coupé technology
Капацитет на батерията
Батерийните клетки са интегрирани в пода на автомобила. Това понижава центъра на тежестта на колата, което е важно при преминаване през завои и за запазване на максималното пространство за пътниците.
На разположение са два капацитета на батерията: 63 и 82 kWh. Тези капацитети формират основата за имената на версиите на превозното средство – 60, 85 и 85x – и директно влияят както на мощността, така и на пробега.
За да се минимизират натоварванията върху батериите, за Enyaq Coupé е подготвена термопомпа, която може както да загрява, така и да охлажда автомобила.
Škoda Enyaq Coupé Технологии
Термопомпа
Опционалната термопомпа на Enyaq Coupé води до значителни спестявания на електрическата енергия, необходима за отопление и охлаждане на интериора. Системата използва отпадна топлина от тракционната батерия и други високоволтови компоненти, за да отоплява интериора.
Škoda Enyaq Coupé Технологии
Аеродинамика
Enyaq Coupé е направен така, че да постигне изключителна аеродинамична ефективност. За максимизиране на обхвата, автомобилът разполага с различни аеродинамични подобрения, които допринасят за впечатляващ коефициент на въздушно съпротивление от 0.225. Това включва новия преден край с неговия дизайн Modern Solid, непрекъснатата долна гладка повърхност на Tech-Deck Face, по-гладко преминаване между решетката и капака, оптимизирани въздушни завеси, намален интервал между радиатора и предната броня, както и нови аеродинамично оптимизирани колела.