Какво представлява Over-the-Air актуализацията?

Подобно на Вашия компютър или смартфон, и автомобилите ŠKODA имат напълно интегриран в автомобила софтуер. Over-the-Air ъпдейтите гарантират, че софтуерът във Вашия автомобил е винаги актуален. Тези ъпдейти са предназначени да подобрят работата и производителността на автомобила и може да включват нови характеристики или функционалности.

Защо да актуализирам софтуера на моятa ŠKODA?

Важно е да поддържате софтуера на Вашия автомобил актуален. Ъпдейтите, предлагани от разстояние или " over-the-air ", са бързи, удобни и Ви спестяват време.

Как работи Over-the-Air актуализацията?

При електрическите автомобили актуализациите ще се изтеглят автоматично във фонов режим, докато автомобилът работи. За Ваше удобство препоръчваме да стартирате процеса на инсталиране, след като сте пристигнали у дома или сте паркирали автомобила.

Функционални ограничения по време на актуализацията

Често задавани въпроси

Какво е необходимо за успешното изпълнение на Over-the-Air актуализацията?
  1. Зелена светлина – Когато автомобилът е в движение, проверете дали SOS модулa в горната конзола свети в зелено. Когато свети, автомобилът е „онлайн“ и може да комуникира със сървърите на ŠKODA

  2. Активен основен потребител - Моля, уверете се, че Вашият автомобил има зададен основен потребител. Ако не, моля, добавете VIN номера на автомобила във Вашия виртуален Гараж в приложението MyŠkoda и следвайте посочените стъпки. За повече информация вижте видеоклипа тук.

  3. Мрежово покритие – Over-the-Air актуализациите са достъпни за Вашия автомобил чрез услугата ŠKODA CONNECT, ето защо покритието на клетъчната мрежа е от решаващо значение за успешната актуализация. В случай на ограничения в мрежовата свързаност след започването на процеса, актуализацията автоматично ще се възобнови, след като връзката към мрежата стане достъпна.
Мога ли да инсталирам актуализацията без връзка за данни?

Не, дори и след приключване на изтеглянето за инсталацията ще ви е необходима съответната връзка. Например ако паркирате автомобила си предимно в подземен гараж, инсталацията може да не работи. Необходима е връзка за данни.

Има ли изискване за минимален заряд, необходим за Over-the-Air актуализациите?

В началото на инсталацията високоволтовата батерия трябва да е заредена поне на 50%.

Мога ли да зареждам автомобила по време на инсталирането на актуализацията?

Не, автомобилът не може да се зарежда по време на инсталирането. Моля, спрете зареждането (ако сте започнали да зареждате) и след това стартирайте инсталирането на актуализацията. За да завършите успешно Over-the-Air Update, погрижете се зарядът да е минимум 50%.

Мога ли да се откажа от Over-the-Air актуализацията?

В момента има възможност само за отлагане на актуализация. За да я отложите, просто докоснете „Отказ“ на екрана на Инфотеймънт системата, когато се появи подкана за инсталиране на софтуерната актуализация. Ако промените мнението си, винаги можете да стартирате актуализацията, посочена на екрана за прекратяване (Goodbye Screen).

Случайно премахнах известието, че актуализацията е готова за инсталиране. Как да се върна обратно?

Изключете автомобила, за да видите известието на екрана за прекратяване (Goodbye Screen).

Инсталирането на актуализацията ми е неуспешно. Какво да направя?

Ако актуализацията Over-the-Air все още е налична, в автомобила Ви ще се появи подкана да започнете отново процеса на инсталиране. В противен случай се свържете с информационната линия чрез бутона „i“ на покривния модул или с Вашия търговски представител на ŠKODA за следващите стъпки.

Защо все още не съм получил известия за актуализации?

Актуализациите се въвеждат на партиди за всички автомобили в експлоатация. Ще получите известие в автомобила си, когато актуализацията е налична.

Какви функции получавам с най-новата Over-the-Air актуализация?

За ENYAQ iV, информацията относно новите характеристиките ще бъде налична в раздела „Release Notes“. Този раздел ще бъде достъпен на екрана на Инфотеймънт системата, преди и след приключване на актуализацията, чрез бутона „Повече информация“.

Защо няма видими промени след актуализацията?

Понякога актуализациите Over-the-Air само подобряват базовата функционалност или системите.

Други

Трябва ли да заплатя допълнително за актуализация Over-the-Air?

Не, всички актуализации Over-the-Air са достъпни за нашите клиенти без допълнително заплащане.

Ако не инсталирам актуализациите, ще бъде ли изгубена гаранцията на автомобила?

Не, гаранцията на автомобила ще остане непокътната.

Как се използват моите данни по време на актуализацията Over-the-Air?

За да се извърши Over-the-Air Update, ŠKODA трябва да събере данните за уникалния идентификационен номер на автомобила (VIN), свързаността на автомобила и състоянието на софтуера, както и да получи съгласие за изтеглянето и инсталирането на софтуера в автомобила.

За този процес ŠKODA не събира и не съхранява никаква друга лична информация. ŠKODA използва тази информация:
а) за да се гарантира, че е изтеглен правилният софтуер и че инсталацията е успешна, както и за да поддържа запис на инсталирания софтуер, свързан със съответния VIN; и
б) за документиране на съгласието на собственика/регистрирания потребител за изпълнение на актуализация Over-the-Air.
ŠKODA използва тези данни в съответствие с нашата декларация за поверителност, достъпна на https://www.skoda-auto.com/other/personal-data