Важни етапи, които ни формираха
1895: Slavia, нашето първо колело
Историята на Шкода започва не на четири, а на две колела. Ентусиазираните Вацлав Лаурин и Вацлав Клемент решават да превърнат страстта си в кариера и да произвеждат велосипеди под марката "Славия". Новата марка бързо се превръща в синоним на качество и иновация. L&K скоро става втория по големина производител на велосипеди в Чехия по това време.
1899: Първите мотоциклети
Четири години по-късно започват да произвеждат велосипеди с допълнителен двигател, т.нар. Motocyclette. Тези мотоциклети скоро стават много популярни и печелят няколко награди в състезания. Мотоциклетите от Млада Болеслав станали толкова търсени в бохемската си родина, че интерес към тях се появил и в чужбина.
1905: Представяне на Voiturette A
Окуражени от своя успех, Лаурин и Клемент преминават към четири колела и представят първия си автомобил - Voiturette A. Превозното средство впечатлява с разумната си цена, както и със своята практичност и здравина. Този малък автомобил със 7 конски сили бележи първоначалната искра за успешно корпоративно развитие под името L&K, придружено от пускането на нови успешни модели.
1925: Сливането на L&K и Škoda
През 1924 г. фабриката на L&K е частично унищожена от голям пожар, което води до сливането на компанията с инженерния гигант от Пилзен, Škoda.
През целия 20-ти век, обхващащ две световни войни и планова икономика от социалистическата ера, ангажиментът на Шкода да създава висококачествени автомобили не се променя.
1991: Сливането с Volkswagen
През март 1991 г. компанията започва партньорство с Volkswagen. Три години след сливането с Volkswagen се ражда новият модел Škoda Felicia. Сътрудничеството с най-големия производител на автомобили в Европа, Volkswagen, е успешно и извежда производството на ново ниво.
1996: Škoda Octavia
Първият модел, разработен напълно от нулата след падането на Желязната завеса и сливането с Volkswagen. Octavia дава решаващия тласък за бързото превръщане на компанията в един от признатите световни играчи. От пускането им на пазара са произведени повече от седем милиона Škoda Octavia и ние продължаваме да броим.
2016: Началото на нашата SUV офанзива
2016 г. бележи началото на нахлуването на Шкода в бързо разрастващия се SUV сегмент, където дотогава марката беше представена от успешния Yeti. Първият модел в рамките на тази нова стратегия беше Škoda Kodiaq, скоро последван от Škoda Karoq.
2019: Електрически и хибридни автомобили
След навлизането в ерата на eMobility, чрез пускането на модели Superb iV, Octavia iV и Citigoe iV през 2019 г., първият ни напълно електрически SUV Škoda Enyaq ги последва през 2020 г.
2022: Нов дизайнерски език
Здравина, функционалност и автентичност. Шкода се сдобива с нова идентичност на марката, включително лого и корпоративни цветове.