This page is a supplementary page of the opening page. Click the button to get back.
История на Škoda

1956 - 1965

50-те години принадлежат на Škoda Felicia, за която търсенето е много по-високо от производствения капацитет. В началото на 60-те години, фабриката претърпява мащабна модернизация, а през 1964 г. производствената линия пуска изцяло новия Škoda 1000 MB.

1959

Škoda модернизира сериите 440, 445 и 450. Моделите получават нови имена – Octavia, Octavia Super и Felicia.

1964

Използвайки чехословашки патент от 1922 г., Škoda изгражда линия за леене на алуминий под налягане за най-новия си модел. Това означава, че тогава компанията разполага с най-модерната леярна в Европа.

Задвижването на Škoda 1000 е първият серийно произвеждан двигател, който използва алуминиево леене под налягане. С множество модернизации двигателят се произвежда почти 40 години.

Един от най-добрите 1.0l автомобили по това време, Škoda 1000 MB с двигател на задния мост, излиза на пазара.

1965

Škoda офроудъри като Trekka и Skopak се произвеждат в Нова Зеландия, Пакистан и Турция. Частите също се доставят от Млада Болеслав, като монтажът се извършва от вносителя на място с помощта на техници на Škoda.