This page is a supplementary page of the opening page. Click the button to get back.
История на Škoda

1936 - 1945

През 1936 г. автомобилната компания е на първо място сред местните производители на автомобили и положителни реакции идват от други страни. С настъпването на Втората световна война и окупацията, производството се фокусира върху нуждите на Германия.

1936

Škoda се класира на второ място в рали Монте Карло с Popular Sport - модел, по-късно известен като Monte Carlo. Popular продължава да печели ралита в Африка, на Балканите и в Уругвай. Моделната гама е разширена, за да включи и Škoda Favorit.

1939

Представена е на пазара Škoda Popular 995. Тази „Škoda за хората“ носи прякора „Liduška“, име на момиче, което означава „lidový“ („народно“).

1940

Автомобилната индустрия преминава към военно производство.

1945

Първите модернизирани автомобили Škoda Popular напускат почти разрушения завод в Млада Болеслав. Държавната икономика се контролира от социалистическия режим – през пролетта на 1945 г. се национализират големи компании, включително заводите Škoda в Пилзен и ASAP в Млада Болеслав.