Изисквания за достъпност

Тази информация относно достъпността е съставена от Škoda Auto a.s. (наричана по-долу „Ние“) в съответствие с Директива (ЕС) 2019/882 на Европейския парламент и на Съвета от 17 април 2019 г. относно изискванията за достъпност на продуктите и услугите, и Закон № 424/2023 Сб., относно изискванията за достъпност на определени продукти и услуги, с последващи изменения (наричан по-долу „Закон за изискванията за достъпност“).

Ние желаем нашите цифрови услуги да бъдат достъпни за широк кръг клиенти, включително за хора с увреждания и други функционални ограничения. Поради тази причина непрекъснато актуализираме нашите услуги, за да съответстват на изискванията за достъпност съгласно действащото законодателство, стандарти, технически спецификации и най-новите добри практики.

Тази информация относно достъпността предоставя общ преглед на начина, по който функционират нашите услуги, описва как отговаряме на изискванията за достъпност и включва данни за контакт за всеки, който има въпроси относно достъпността на нашите услуги. Тази информация се предоставя в съответствие с § 14 от Закона за изискванията за достъпност.

A. Общo описание на услугите

Ние сме доставчик на електронни търговски услуги по смисъла на Закона за изискванията за достъпност. Това означава, че нашата компания може да сключва договори от разстояние с вас чрез нашия уебсайт или мобилни приложения, без да е необходимо физическото ви присъствие. Тази информация относно достъпността се отнася за следните уебсайтове и мобилни приложения, както и за електронните търговски услуги, които предлагаме чрез тях:

a) eshop.skoda-auto.cz

Това е услуга за електронна търговия, която се състои в поддържането на онлайн магазин, позволяващ на потребителите да търсят, разглеждат, избират и купуват стоки онлайн (Škoda Lifestyle и оригинални аксесоари). Услугата включва функции като: продуктов каталог (включително филтриране и търсене), детайлен изглед на отделните артикули, добавяне на стоки в кошницата, онлайн сключване на договор за покупка (механизъм тип „клик за съгласие“ – потребителят сключва договора чрез активен натиск на бутон като „Поръчай“ след преглед на условията), онлайн плащане, комуникация с клиентска поддръжка. Услугата е достъпна чрез уеб интерфейс на посочения адрес и е оптимизирана за използване на компютри и мобилни устройства. Не използваме специализирано оборудване, което да е необходимо за достъп до услугата. Потребителите могат да използват собствено устройство (напр. компютър, мобилен телефон или таблет), за да я използват. Нашият цифров интерфейс е проектиран да бъде съвместим със стандартни асистиращи технологии.

b) Škoda ID

Škoda ID е цифров потребителски акаунт, който позволява на индивидуалните потребители да получат достъп до нашите онлайн услуги. Услугата предлага централизирано вписване за цифровите функции на автомобила и за уеб и мобилното приложение MyŠkoda. Чрез Škoda ID потребителите могат да управляват личния си профил, да свържат акаунта си с конкретен автомобил, да активират и използват избрани онлайн функции на автомобила, да имат достъп до дистанционно управление (напр. климатик, заключване), да следят информация за състоянието на автомобила и статистика за шофирането, както и да управляват абонаментите си за услуги. Услугата се предоставя чрез уеб интерфейс и мобилно приложение. Не използваме специализирано оборудване, което да е необходимо за достъп до услугата. Потребителите могат да използват собствено устройство (напр. компютър, мобилен телефон или таблет). Нашият цифров интерфейс е съвместим със стандартни асистиращи технологии.

c) Škoda Connect

Škoda Connect е пакет от онлайн услуги, който свързва вашия автомобил Škoda с интернет и вашия смартфон, предлагайки подобрено удобство, безопасност и информационно-развлекателни възможности. Той осигурява функции като актуална информация за трафика, дистанционен достъп до автомобила (напр. отключване/заключване, позиция на паркиране), помощ при спешни обаждания и проактивни напомняния за сервиз. Услугата се предоставя чрез уеб интерфейс, мобилно приложение и вградена информационно-развлекателна система в автомобила. При използване на устройствата, които ние предоставяме, гарантираме, че техните физически контроли и софтуерни интерфейси отговарят на изискванията за достъпност и са съвместими с асистиращи технологии.

d) Мобилни приложения MyŠkoda, Škoda Media Room

MyŠkoda е цифрова услуга и мобилно приложение, което позволява на потребителите да получат достъп до информация за автомобила и да го управляват дистанционно. Чрез услугата потребителите могат да следят техническото състояние на автомобила, да планират маршрути, да управляват зареждането (в случай на електромобил), да използват свързани услуги (напр. Powerpass) и да персонализират настройките на автомобила. Škoda Media Room е мобилно информационно приложение, предназначено специално за журналисти, медии и широката публика, интересуваща се от новостите около нашата марка. То осигурява достъп до актуални прессъобщения, мултимедийни материали, подкасти и друга официална информация за нашите продукти, иновации, резултати и дейности.

Не използваме специализирано оборудване, което да е необходимо за достъп до тези услуги. Потребителите могат да използват собствено устройство (напр. компютър, мобилен телефон или таблет). Нашият цифров интерфейс е проектиран да бъде съвместим със стандартни асистиращи технологии.

B. Съответствие с изискванията за достъпност

Уебсайтовете, включително свързаните онлайн приложения и услуги, предоставяни на мобилни устройства (включително мобилни приложения), функциите за идентификация и методите за идентификация и електронен подпис са възприемаеми, управляеми, разбираеми и стабилни.

Изискванията за достъпност са в съответствие с хармонизирания стандарт EN 301 549 и стандарта WCAG 2.1.

За оптимален изглед и производителност, моля използвайте следните уеб браузъри:

a) За уебсайтове:

  • Chrome 116.0 и по-нови версии
  • Safari 16.0 и по-нови версии
  • Edge 116 и по-нови версии
  • Firefox 116 и по-нови версии

b) За мобилни приложения:

  • Chrome за Android
  • Safari за iPhone

За оптимален изглед и производителност, моля използвайте следните операционни системи:

  • Windows: 10 и по-нови версии
  • Mac OS: Catalina и по-нови версии
  • iOS: 16.1 и по-нови версии
  • Android: 9.0 и по-нови версии

Уебсайтът и мобилните приложения не са достъпни по смисъла на закона в случаите, когато не предоставяме услуги по електронна търговия, т.е. в онези части от уебсайта и мобилните приложения, които не са част от процеса на сключване на договор от разстояние с потребител (например чисто информационни раздели от уебсайта и мобилните приложения).

Въпреки това, дори и в тези части на уебсайта и мобилните приложения, ние се стремим да ги направим достъпни за възможно най-широк кръг от нашите клиенти.

C. Поддържащи услуги

Нашите поддържащи услуги предоставят информация относно достъпността на услугите и тяхната съвместимост с асистиращи технологии. Следните услуги за поддръжка са достъпни и за хора с увреждания:

a) Инфолиния: +420 236 090 002

b) Електронна поща: infoline@skoda-auto.cz

D. Аудио формат

Ние също предоставяме тази информация за достъпност и в аудиоформат. Аудио версията на информацията за достъпност е достъпна чрез нашата инфолиния.

E. Ефективност

Тази информация е в сила от 28.06.2025 г.