ŠKODA SUPERB iV

ŠKODA SUPERB iV

ŠKODA SUPERB iV

24. 6. 2019

Плъг-ин хибрида SUPERB iV се задвижва от 1.4 TSI бензинов мотор, осигуряващ мощност от 115 kW (156 к.с.), какато и от 85 kW електрически двигател. Максималната мощност е 160 kW (218 к.с.).

SUPERB iV е първият плъг-ин хибриден автомобил ŠKODA. Бензиновият 1.4 TSI двигател и електрическият мотор осигуряват обща мощност от 160 kW (218 к.с.). При комбиниране на двата дигателя, автомобилът може да покрие пробег от 850 км. Хибридният вариант е възможен за SUPERB с ниво на оборудване Амбишън и Стайл, както и за SUPERB SPORTLINE и SUPERB L&K.


Батерия

Новата ŠKODA SUPERB iV е първият производствен модел на марката, който включва хибридна технология. Комбинирайки икономичен бензинов двигател и електрически двигател, автомобилът предлага изключително екологична алтернатива, без компромис в представянето. Батерията е с капацитет от 37 Ah и 13 kWh енергия. CO2 емисиите са по-малко от 40 g/km, а електрическият пробег е 55 km (във WLTP цикъл). ŠKODA SUPERB iV отговаря на стандарта за екологичност Euro 6d TEMP.



Батерията може да бъде заредена удобно вкъщи за една нощ, например, чрез стандартен контакт или за 3 часа и 30 минути, чрез кутия за зареждане с мощност 3.6 kW. Контактът за зареждане се намира зад радиаторната решетка. ŠKODA SUPERB iV може да се зареди или да поддържа електрическия заряд на батерията, по време на шофиране, използвайки своя бензинов двигател. 

Двигатели

Изключително динамичен

85 kW електрически двигател позволява на автомобила да бъде шофиран напълно електрически и когато има нужда, да поддържа 1.4 TSI бензиновия двигател с мощност от 115 kW (156 к.с.) автоматично, или по преценка на водача. Функцията за избор на режим на шофиране предлага три различни специални настройки: Спортен режим, Е-Режим и Хибриден режим. Спортният режим дава възможност на водача да използва цялата мощност на автомобила от 160 kW (218 к.с.) и 400 Nm въртящ момент. В комбинация с 6-степенната автоматична трансмисия, която е част от стандартното оборудване, това отключва пълния потенциал на автомобила за динамично шофиране. При шофиране в Е-Режим, ŠKODA SUPERB iV се задвижва изцяло от батерията. В Хибриден режим, компютърът регулира интеракциите между бензиновия и електрическия двигател.

Литиево-йонната мощна батерия се намира в пода на шасито, пред задната ос. Капацитетът на бензиновия резервоар е 50 л. 

Отвън, хибридният модел може да бъде разпознат по логото iV отзад; предната част се дефинира от обновената броня със сруктура на пчелна пита. Благодарение на електрическия генератор на звук,  пешеходците и велосипедистите могат да чуят навреме приближаващия ŠKODA SUPERB iV, когато той се движи в електрически режим.



Интериор

Специфични интериорни детайли

Няколко елемента отличават ŠKODA SUPERB iV от моделите с двигатели с вътрешно горене. SUPERB iV предлага мултифункционален Maxi DOT цветен дисплей като част от стандартното оборудване и може да бъде оборудван индивидуално с 10.25-инчов Виртуален Кокпит, като опция. Инфоразвлекателната система осигурява достъп до статуса на зареждане на електрическата батерия и информация за напълно електрическия прбег.


Автомобилът може да бъде настрoен директно в Е-Режим и Спортен режим, чрез бутоните в централната конзола. Чрез приложението Manager в менюто на инфоразвлекателната система, може да бъде зададен времеви профил. Това гарантира, че климатикът ще се включи преди началото на пътуването, и че батерията ще бъде напълно заредена.


Инфотейнмънт

Последно поколение инфотейнмънт

Навигационната система Amundsen, която е част от стандартното оборудване, със своя 8,0 инчов дисплей и опционалната система Columbus с 9,2 инчов дисплей са базирани на последното поколение инфоразвлекателни системи. Те включват вградена eSIM и са винаги онлайн, благодарение на включения обмен данни. Информация за трафика в реално време и онлайн помощ позволява предложените маршрути да се изчисляват по-бързо и точно; системата може да уведоми водача за задръстванията в реално време и да калкулира алтернативни маршрути. Прехвърлянето между онлайн и офлайн услуги протича незабелязано.

Инфоразвлекателните приложения, които могат да бъдат избрани в Магазина директно от централния дисплей на автомобила, също са нови. Те включват приложението Време, което дава информация за метеорологичната обстановка в цяла Европа, и приложението Новини, което позволява на потребителя да се абонира за новините. Клиентът може да избере и допълнителни пакети данни в Магазина. Те позволяват на пътниците да разполагат с пренос на данни, чрез Wi Fi хотспот например. 

 

Същото важи за достъпа до мобилните услуги на ŠKODA Connect. Те включват Проактивни услуги, отдалечен достъп до автомобила или специфични за SUPERB iV услуги като "Зареждане" или "Климатизация", които позволяват на водача удобно да контролира климатичната система с отдалечен достъп. Ако климатикът се използва по време на зареждане, то той няма влияние върху нивото на зареждане на батерията. 

Технологията SmartLink дава възможност приложенията от смартфона да бъдат контролирани, чрез дисплея на инфоразвлекателната система, чрез Android Auto и MirrorLink™. Тази функция е безжична за Apple CarPlay. Като опция, инфоразвлекателната система Amundsen може да бъде комбинирана с Виртуален Кокпит, който предлага няколко различни изгледа. За тези, които са избрали най-модерната система Columbus, Виртуалният Кокпит е стандартно обордуване и може да изобразява навигационни карти, като част от изгледите си. Системата Columbus включва жестов контрол и тъч-скрийн с възможност за индвидиуализация. Иконите на екрана на инфоразвлекателната система могат да бъдат индивидуално подредени, чрез докосване. В допълнение, ŠKODA SUPERB iV предлага USB Тип C на гърба на централната конзола, вход Тип А в отделението Jumbo Box и два входа Тип С в задната му част

Асистиращи системи

Допълнителни асистиращи системи

Две допълнителни асистиращи системи са ексклузивно включени в ŠKODA SUPERB iV. Първата - Асистент за теглене на ремарке, улеснява движението назад, когато сте със закачено ремарке. Дисплеят изобразява диаграма на автомобила и ремаркето с изглед отгоре. Водачът може да избере посоката и ъгъла, под който желае да се придвижи с ремаркето на заден ход.


За да бъде постигнато това, се използва джойстика за настройка на страничните огледала и след това, всичко, което се изисква е да наблюдавате трафика и да контролирате газта и спирачката. Системата поема контрола на волана. Втората, Area View, използва четирите камери, за да осигури на водача 360 градусов панорамен изглед на автомобила върху централния дисплей, по този начин улеснява паркирането и маневрирането по стръмни улици.

Актуални новини

Всички новини