This page is a supplementary page of the opening page. Click the button to get back.
Всички детайли, които търсехте

OCTAVIA iV ТЕХНИЧЕСКИ СПЕЦИФИКАЦИИ

Размери на автомобила


Безопасност

Функции за безопасност

За ŠKODA OCTAVIA iV безопасността, без компромиси, е от първостепенно значение. Освен вече описаните системи за безопасност, следните функции се предлагат като стандартно или опционално оборудване:

Isofix и Top tether точки за закрепване на детска седалка за външните седалки на втория ред. Isofix се предлага и за седалката на пътника отпред.

› За разлика от темпомата, който поддържа определена скорост, Ограничителят на скоростта позволява на шофьора да кара с всякаква скорост, не по-висока от предварително зададената.

ABS предотвратява блокирането на колелата при аварийно спиране или при спиране върху хлъзгава повърхност.

› Увеличавайки налягането върху спирачките, спирачният асистент HBA подпомага водачите в ситуации, в които се налага аварийно спиране. Това може значително да намали спирачния път.

EBD автоматично оптимизира спирачния натиск и цялостния спирачен баланс и предотвратява прекомерен спирачен натиск върху задните колела.

MSR противодейства на блокирането на задвижващите колела, което може да се получи когато автомобилът намалява скоростта си върху гладка повърхност.

ASR осигурява гладко потегляне и ускоряване върху хлъзгави повърхности, без превъртане на колелата.

EDL помага при ускоряване или потегляне под наклон, когато има ниско сцепление под някое от задвижваните колела.

TSA работи, когато автомобилът е оборудван с оригинален теглич със собствен контролен блок. Системата работи на принципа на прилагане на спирачки върху едно или повече колела, и едновременно с това намаляване на въртящия момент на двигателя, когато е необходимо. Системата TSA се намесва и помага за стабилизиране на автомобила и ремаркето.

XDS+ помага на водача при остри завои и осигурява неутрално поведение на автомобила при динамични завои. Електрониката на системата по същество имитира наличието на само-блокиращ се диференциал, с цел да подобри сцеплението и динамиката при завиване. В резултат на това автомобилът завива по-стабилно и естествено от преди.

› Функцията за Следене на налягането в гумите TPM+ държи водача информиран във всеки един момент.

› Опционалният Hill-Hold Control помага на водачите да потеглят безопасно по наклон. Системата се активира при наклон от 5 или повече градуса и гарантира лесно и безопасно потегляне по наклон без използване на ръчната спирачка. Системата предотвратява тръгването на заден ход или спиране на двигателя.

Мигащите стоп светлини намаляват риска от удар отзад, особено при приближаване към задръстване на магистрала или при внезапно спиране пред неочаквано препятствие.

Задвижване

Plug-in хибрид

ŠKODA OCTAVIA iV използва модерна технология plug-in хибрид, комбинираща конвенционален бензинов двигател 1.4 TSI/110 kW с 85 kW електрически двигател, който предлага както изцяло електрическо шофиране, така и режим хибрид, комбиниращ двата двигателя. Заедно, те имат обща мощност от 150 kW и максимален въртящ момент от 350 Nm.

Трета част от системата включва 13 kWh литиево-йонна батерия, монтирана в пода пред задния мост. Брутният й капацитет от 13 kWh съответства на нетен капацитет от 10.4 kWh.

Зареждане на батерията

Литиево-йонната батерия на OCTAVIA iV може да се зарежда по три начина:

› Чрез променлив ток (AC) – от обикновен контакт или от стенна точка и публични станции за зареждане за по-бързо зареждане.

› Чрез двигателя с вътрешно горене - можете да зареждате батерията или да поддържате заряда докато шофирате. Желаното ниво на заряд на батерията може да се настрои ръчно.

› Чрез регенериране на спирачната енергия – част от кинетичната енергия при спиране се възвръща чрез регенериране на спирачната енергия. След това тя се съхранява обратно в батерията.

Конекторът за зареждане на батерията е скрит зад капаче върху крилото на автомобила от страната на шофьора.

Система Shift-by-wire

OCTAVIA iV, с включената в стандартното ѝ оборудване 6-степенна автоматична DSG скоростна кутия, разполага със система Shift-by-wire. Новият селектор за предавките няма фиксирана механична връзка с DSG скоростната кутия. Вместо това, превключването се случва изцяло по електронен път. Това означава, че може да смените предавката с елегантния селектор само с едно леко докосване.

Бензинов резервоар

С обем 40 литра, бензиновият резервоар на OCTAVIA iV е с 5 литра по-малък от резервоара, монтиран на моделите с двигател с вътрешно горене.