Както името предполага, тази функция ограничава максималната скорост на автомобила. Водачите могат да зададат максимална скорост между 30 и 210 km/h и да насочат вниманието си към пътя. За разлика от темпомата, който поддържа определена скорост, Ограничителят позволява на шофьора да кара на всякаква скорост не по-висока от предварително зададената. От съображения за безопасност, тази функция временно се деактивира по време на kick-down (когато педалът на газта е натиснат докрай).
За новата ŠKODA KODIAQ безопасността е от първостепенно значение, без компромиси. Освен вече описаните системи за безопасност, следните функции се предлагат като стандартно или опционално оборудване за KODIAQ:
› ABS предотвратява блокирането на колелата при спешно спиране или при спиране върху хлъзгава повърхност.
› Увеличавайки налягането върху спирачките, спирачният асистент подпомага водачите в ситуации, в които се налага спешно спиране. Това може значително да намали спирачния път.
› MSR противодейства на блокирането на задвижващите колела, което може да се получи когато автомобилът намалява скоростта си върху гладка повърхност.
› ASR осигурява гладко потегляне и ускоряване върху хлъзгави повърхности, без превъртане на колелата.
› EDL подпомага ускорението или карането по наклон в отговор на ниско сцепление под някое от задвижващите колела.
› XDS+ помага на водача при остри завои и осигурява неутрално поведение на автомобила при динамични завои. Електрониката на системата по същество имитира наличието на само-блокиращ се диференциал, с цел да подобри сцеплението и динамиката при завиване. В резултат на това автомобилът завива по-стабилно и естествено от преди.
› Електронното следене на налягането в гумите държи водача информиран за налягането във всеки един момент.
› Опционалният Hill-Hold Control помага на водачите да потеглят безопасно по наклон. Системата се активира при наклон от 5 или повече градуса и гарантира лесно и безопасно потегляне по наклон без използване на ръчната спирачка. Системата предотвратява тръгването на заден ход или спиране на двигателя.
› Мигащите стоп светлини намаляват риска от удар отзад, особено при приближаване към задръстване на магистрала или при внезапно спиране пред неочаквано препятствие.
Новата ŠKODA KODIAQ се предлага с последната версия на иновативния електронно контролиран многодисков съединител. Четири двигателя (1.4 TSI/110 kW, 2.0 TSI/206 kW, 2.0 TDI/110 kW и 2.0 TDI/140 kW) се предлагат с най-съвременното задвижване на всички колела, което гарантира оптимална динамика на движението, най-високо ниво на активна безопасност и икономичен разход на гориво.
Разпределението на въртящия момент към всички четири колела е автоматично и зависи от условията на шофиране. Идеалният въртящ момент за задната ос се изчислява от контролния блок. Регулирането се осъществява чрез променлив натиск върху дисковете на съединителя.
ACT означава, че вторият и третият цилиндър са временно деактивирани. В режим с два цилиндъра двигателят работи по-ефикасно. В зависимост от стила на шофиране, технологията може да намали разхода на гориво с повече от 0.5 l/100 km. ACT се активира при обороти на двигателя между 1,400 и 4,000 rpm, въртящ момент между 25 и 100 Nm и скорост на движение до 130 km/h.
Идеята на Старт-стоп системата е да изключва двигателя всяки път, когато няма нужда той да работи - функция, която особено полезна в градски условия, тъй като значително намалява разхода на гориво. Старт-стоп системата се задейства автоматично алед като двигателят е стартиран и може да бъде изключен ръчно по всяко време.
Какво се случва, когато енергията се регенерира? Кинетичната енергия се превръща в използваемо електричество, което се съхранява в акумулатора или се използва в електрическите системи. При спиране с двигателя, алтернаторът захранва с електричество уредите и зарежда акумулатора. Това пести гориво, което в противен случай би се използвало за тези дейности.
Един от режимите, предлагани от системата за Избор на режим на шофиране е Еко – режим за загрижените за околната среда шофьори, за които икономичното шофиране е приоритет. Специфична функция на Еко режима е безмоторното движение при автомобили с DSG автоматична скоростна кутия. Безмоторното движение се използва когато шофирате без да натискате педала за газта.
Правилният избор на предавка може да спести гориво и да увеличи комфорта на шофиране. По-ниските скорости на двугателя означават по-нисък разход на гориво и по-тиха работа на двигателя. Символите в горния десен ъгъл на дисплея потвърждават, че настоящата предавка е правилна, или препоръчват превключване на по-ниска или по-висока предавка.