Началото

В началото на декември 1895 г. механикът Вацлав Лаурин и търговецът на книги Вацлав Клемент, и двамата запалени велосипедисти, започват да произвеждат велосипеди по собствен дизайн, патриотично наречени Славия, в националисткия дух от края на 19в. Няколко години по-късно, през 1899 г., Laurin & Klement Co. започва да произвежда мотоциклети, който скоро стават много успешни и печелят състезания. След първоначалните експерименти на прага на новия век, след 1905 г. производството на мотоциклети постепенно е заменено от автомобили.  

1905-1918/25


Както и при мотоциклетите, първият автомобил Laurin & Klement - Voiturette A бил абсолютен успех, превърнал се впоследствие в архетипа на чешката автомобилна класика. Скоро той изградил стабилна позиция на компанията в развиващия се международен автомобилен пазар, така че скоро тя можела да започне да работи в по-голям мащаб. Обемът на продукцията се увеличил и скоро надвишил потенциала на едно частно предприятие и през 1907 г. основателите на компанията дали начало на превръщането й в съвместно дружество. Международният характер на дейността на Škoda ставал все по-важен. Производствените съоръжения постоянно били разширявани и след 1914 г. Škoda взема участие в производството за нуждите на въоръжените сили.


Години на иновации 1925-1938/39

Благодарение на икономическото развитие на страната, съдружието със силен индустриален партньор станало необходимо през 20-те години на 20в., за да се засили позицията й и да се модернизира команията, която по това време произвежда многобройни видове пътнически автомобили, камиони, автобуси, самотелни двигатели и земеделски машини. През 1925 г. е постигнато сливане с Pilsen Škoda Co., което отбелязва края на търговската марка Laurin & Klement. В началото на 30-те години автомобилният бизнес отново бил организиран като отделно съвместно дружество в рамките на групата Škoda (Automobile Industry Co., ASAP). След края на кризата компанията постигнала пробив с модела Škoda Popular.

Години на война 1939-1945/48

Германската окупация от 1939 до 1945 г. причинила сериозен разрив в историята на компанията, която била интегрирана в промишлената структура на Немската империя. Програмата за гражданско производство незабавно била ограничена и продукцията била ориентирана към нуждите на империята. 
В хода на широкомащабната национализация, която започнала веднага след края на войната, през 1946 г. компанията станала държавно дружество, наречено AZNP. В условията на политическите и икономически промени, протичащи по това време, тя придобила монопол над производството на пътнически автомобили.

Автомобили за народа 1948-1989/90

Основана на традиоционните производствени процеси и успехите от миналото, чехословашката икономика успяла за задържи един относително висок стандарт в пост/социалистическия период в продължение на няколко десетилетия, въпреки промените, предизвикани от плановата икономика и стремежа към прекомерно бърз растеж. Този стандарт бил поставен под въпрос едва към края на 60-те години, поради развитието на новите технологии в западния свят. Постоянната стагнация на икономиката, започнала след 70-те, засегнала и автомобилния производител от Млада Болеслав, въпреки водещата позиция на комапнията на Източноевропейския пазар. Производството отново нарастнало едва когато започнало производството на модела Škoda Favorit през 1987г.

Ново начало

​След политическите промени от 1989 г., при новите икономически условия на пазара Чехословашкото правителство и ръководството на Škoda започнали да търсят силен чуждестранен партньор, чиито опит и инвестиции биха осигурили дългосрочната международна конкурентноспособност на компанията. През декември 1990 г. правителството взело решение за сътрудничество с немския концерн Volkswagen Group. Съместното дружество Škoda – Volkswagen започнало своята дейност на 16 април 1991 г. под името Škoda, automobilová a.s., с което станало четвъртата марка на Volkswagen Group заедно с VW, AUDI и SEAT.